Burmistrz Miasta i Gminy - mgr Andrzej Grzmielewicz
tel. + 48 75 77 30 122
Zakres obowiązków określa Regulamin organizacyjny Urzędu Miasta i Gminy w Bogatyni
1) Kadencja Burmistrza rozpoczyna się w dniu rozpoczęcia kadencji Rady Gminy a obję-cie obowiązków następuje z chwilą złożenia wobec Rady Gminy ślubowania.
2) Wynagrodzenie Burmistrza ustala Rada Gminy i Miasta w drodze Uchwały , natomiast do ustalania innych świadczeń związanych z zatrudnieniem Burmistrza jest upoważ-niony Przewodniczący Rady Gminy i Miasta.
3) Jest kierownikiem zakładu pracy w rozumieniu kodeksu pracy.
4) Jest terenowym organem obrony cywilnej.
5)Reprezentuje gminę na zewnątrz i prowadzi negocjacje w sprawach gminy i miasta.
6) Nadzoruje realizację budżetu.
7) Realizuje politykę kadrową i wspólnie z sekretarzem gminy odpowiada za prze-strzeganie przepisów związanych ze stosunkiem pracy.
8) Wydaje decyzje z zakresu administracji publicznej.
9)Udziela pełnomocnictwa w sprawach należących do jego wyłącznej kompetencji.
10) Podejmuje czynności w sprawach nie cierpiących zwłoki mogących zagrozić życiu.
11) Mianuje pracowników samorządowych wg zasad ustalonych w statucie.
12) Jest przełożonym kierowników jednostek organizacyjnych podporządkowanych ra-dzie.
13) Wydaje zarządzenia wprowadzające w życie regulaminy dotyczące działalności urzędu itp.
14) Powołuje rzecznika dyscyplinarnego.
15) Wyznacza pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych.
16) Wyznacza administratora bezpieczeństwa informacji.
17) Wyznacza komendantów formacji obrony cywilnej.
18) W czasie stanu klęski żywiołowej kieruje działaniami prowadzonymi na obszarze gmi-ny w celu zapobieżenia skutkom klęski żywiołowej lub ich usunięcia i w zakresie tych działań może:
a) wydawać polecenia wiążące organom jednostek pomocniczych, kierownikom jedno-stek organizacyjnych utworzonych przez gminę, kierownikom jednostek ochrony przeciwpożarowej działających na obszarze gminy oraz kierownikom jednostek orga-nizacyjnych czasowo przekazanych przez właściwe organy do jego dyspozycji i skie-rowanych do wykonywania zadań na obszarze gminy,
b) występować do kierowników innych jednostek organizacyjnych niż określone w punkcie „a” działających na obszarze gminy, z wnioskami o wykonanie czynności nie-zbędnych w celu zapobieżenia skutkom klęski żywiołowej lub ich usunięcia. W razie odmowy wykonania tych czynności lub ich niewłaściwego wykonywania niezwłocznie zawiadamia organ, któremu podlega kierownik lub który sprawuje nadzór nad nim.
19) Wyznacza szefa gminnego zespołu i jego zastępcę spośród zatrudnionych w Urzędzie Miasta i Gminy, gminnych jednostkach organizacyjnych lub w jednostkach pomocni-czych osób posiadających wykształcenie specjalistyczne w zakresie ratownictwa, ochrony przeciwpożarowej, inżynierii bezpieczeństwa cywilnego lub zarządzania kry-zysowego, absolwentów wyższych szkół wojskowych, a także spośród funkcjonariu-szy pożarnictwa, wyznaczonych do wykonywania zadań poza jednostkami organiza-cyjnymi Państwowej Straży Pożarnej.
20)Wprowadza w drodze zarządzenia lub decyzji niezbędne ograniczenia wolnościi praw człowieka i obywatela po wprowadzeniu stanu klęski żywiołowej.
21) Opracowuje plan operacyjny ochrony przed powodzią oraz ogłasza i odwołuje pogo-towie i alarm przeciwpowodziowy.
22) Jeżeli w inny sposób nie można usunąć bezpośredniego niebezpieczeństwa dla życia ludzi lub dla mienia, może zarządzić ewakuację z obszarów bezpośrednio zagrożo-nych.
23) Wydawanie decyzji w sprawach personalnych.