logo
Wersja dla niedowidzących
  
      
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE
plus Jednostki budżetowe
plus Instytucje kultury
plus Zakłady budżetowe
plus Samodzielny Publiczny Zespół Opieki Zdrowotnej
plus Spółki akcyjne
plus Spółki z o.o.
 TABLICA OGŁOSZEŃ 2023
A A A


Nazwa sprawy:
Zmiana imienia i nazwiska

Opis procedury załatwienia sprawy :
O zmianę imienia i nazwiska może ubiegać się:
  • obywatel polski,
  • cudzoziemiec nieposiadający obywatelstwa żadnego państwa, jeżeli  posiada w RP miejsce  pobytu stałego,
  • cudzoziemiec, który uzyskał w RP status uchodźcy ze szczególnie ważnych powodów związanych z zagrożeniem jego prawa do życia, zdrowia, wolności lub bezpieczeństwa osobistego.
Zmiana imienia lub nazwiska na inne wskazane przez niego imię lub nazwisko może nastąpić na jego wniosek - wniosek o zmianę nazwiska podlega uwzględnieniu, jeżeli jest uzasadniony ważnymi względami.
Wnioskodawcą w niniejszej sprawie może być:
  • osoba, której zmiana dotyczy, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych (ukończone 18 lat),
  • przedstawiciel ustawowy (tj. rodzice, jeżeli wniosek dotyczy zmiany imienia lub nazwiska osoby małoletniej), 
 
Niezbędny formularz: karta usług
 
Wymagane dokumenty:
odpowiednio:
  •  odpis zupełny aktu urodzenia wnioskodawcy*,
  •  odpis zupełny aktu małżeństwa wnioskodawcy* (dla osób pozostających, lub które pozostawały w związku  
      małżeńskim),
  •  odpisy zupełne aktów urodzenia dzieci, jeżeli zmiana nazwiska czy imienia ma dotyczyć małoletnich dzieci*,
  •  zgoda rodzica małoletniego dziecka na zmianę jego imienia lub nazwiska, a w przypadku braku porozumienia 
     między rodzicami - prawomocne postanowienie sądu opiekuńczego, zastępujące zgodę rodzica,
  •  zgoda małoletniego dziecka, które ukończyło 13 lat, jeżeli wnioskodawcą jest opiekun prawny: orzeczenie sądu 
     opiekuńczego ustanawiające opiekuna prawnego oraz postanowienie sądu zezwalające na zmianę imienia
     lub nazwiska,

* nie należy przedstawiać żądanego dokumentu w przypadku, gdy akt sporządzony został w tut. USC .
- do wglądu: dokument stwierdzający tożsamość wnioskodawcy.

Opłata skarbowa: 37,00 zł
płatne w kasie urzędu bądź na bankowy rachunek urzędu 97 8392 0004 3900 2059 2000 0030
 
Termin załatwienia sprawy: do miesiąca
 
Forma załatwienia sprawy :  decyzja,
od której stronie służy odwołanie do Wojewody Dolnośląskiego we Wrocławiu  za pośrednictwem organu, który wydał decyzję, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
 
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Stanu Cywilnego, ul. Daszyńskiego 1, pok. 6
tel. 075 773 21 10 w. 124
 
Miejsce  odebrania dokumentów:
Urząd Stanu Cywilnego, ul. Daszyńskiego 1, pok. 6
tel. 075 773 21 10 w. 124
 
Sprawę prowadzi / informacji udziela:
Joanna Wietrzykowska – Kierownik USC
Maria Machulak  - Z-ca Kierownika USC
Iwona Radziechowska – podinspektor ds. USC
parter,  pokój  nr 6, tel. 075 773 21 10 w. 124
 
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 17 października 2008r. o zmianie imienia i nazwiska (Dz. U. Nr 220, poz. 1414)
 
Godziny pracy urzędu:
poniedziałek  8.00 – 18.00
wtorek – czwartek 7.30 – 15.30
piątek  7.00 – 15.00
 

Ilość odwiedzin: 1745
Nazwa dokumentu: Zmiana imienia i nazwiska
Podmiot udostępniający: UMiG w Bogatyni
Osoba, która wytworzyła informację: Joanna Wietrzykowska
Osoba, która odpowiada za treść: Joanna Wietrzykowska
Osoba, która wprowadzała dane: Anetta Bednarek
Data wytworzenia informacji: 2009-07-27 11:36:13
Data udostępnienia informacji: 2009-07-27 11:36:13
Data ostatniej aktualizacji: 2009-07-27 11:43:38

Wersja do wydruku...

Rejestr zmian...

corner   corner