|
ZARZĄDZENIE NR 89/2010
BURMISTRZA MIASTA I GMINY BOGATYNIA
z dnia 2 września 2010 roku
w sprawie wprowadzenia zmian w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miasta i Gminy w Bogatyni stanowiącym załącznik do Zarządzenia Nr 10/09 w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta i Gminy w Bogatyni z dnia 01 lutego 2009r. zmienionego Zarządzeniem Nr 26/09 z dn. 26.02.2009r. i Nr 35/09 z dn.18.03.2009r.
Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990r.
o samorządzie gminnym ( tj. Dz. U z 2001r. Nr.142 poz.1591 z póź. zm)
zarządzam, co następuje:
§1
W Regulaminie Organizacyjnym wprowadza się następującą zmiany:
- W Rozdziale I „Postanowienia ogólne „ w § 3 w pkt.3 skreśla się ppkt 6 „Kierownika Planowania i Zagospodarowania Przestrzennego”
- W Rozdziale II „Status prawny pracownika samorządowego” skreśla się pkt 5. i 11
- W Rozdziale IV „Struktura Organizacyjna Urzędu” w § 7 skreśla się pkt 6 a pkt 17. otrzymuje brzmienie „ Wydział Ochrony Środowiska i Zagospodarowania Przestrzennego”
- W Rozdziale IV „Struktura Organizacyjna Urzędu” w § 8 skreśla się pkt 18 a pkt 17. otrzymuje brzmienie „ Naczelnik Wydziału Ochrony Środowiska i Zagospodarowania Przestrzennego”
- W Rozdziale V „Zakresy i Zasady Funkcjonowania Wydziałów” w § 10 pkt 12 otrzymuje brzmienie „ Wydział Ochrony Środowiska i Zagospodarowania Przestrzennego realizuje zadania z zakresu:
- Opracowania i aktualizacji Gminnego Programu Ochrony Środowiska.
- Sporządzania okresowych raportów dla Rady Gminy z realizacji Gminnego Programu Ochrony Środowiska.
- Zapewniania korzystania z przyrody żywej przez tworzenie terenów zieleni miejskiej oraz wydzielanie terenów na cele wypoczynkowe.
- Prowadzenia spraw z zakresu:
- ochrony środowiska,
- ochrony przyrody, gospodarki wodno – ściekowej ,
- ochrony przed zanieczyszczeniami
oraz wykonywanie kontroli w tym zakresie w ramach kompetencji ustawowych.
- Zgłaszania właściwym kompetencyjnie jednostkom administracji samorządowej i państwowej wypadków zagrożenia środowiska.
- Nadzorowania i prowadzenia dokumentacji rozliczeniowej z utrzymywania terenów zielonych na terenie miasta i gminy.
- Współpracy z administracją samorządową szczebla powiatowego i wojewódzkiego w zakresie udzielonych osobom prawnym pozwoleń wodno-prawnych, na szczególne korzystanie z wód powierzchniowych w zakresie odprowadzania oczyszczonych ścieków: przemysłowych, sanitarnych
i deszczowych.
- Przyjmowania i ewidencji zgłoszeń instalacji mogących negatywnie oddziałowywać na środowisko.
- Wydawania decyzji nakładających na prowadzącego instalację wykonywanie pomiarów wielkości emisji zanieczyszczeń.
- Przyjmowania i rejestracji wyników pomiarów emisji zanieczyszczeń.
- Prowadzenia ewidencji zbiorników bezodpływowych, ścieków komunalnych i przemysłowych, oraz prowadzenie ewidencji przydomowych oczyszczalni ścieków.
- Kontroli poprawności eksploatacyjnej przydomowych oczyszczalni ścieków i zbiorników bezodpływowych.
- Nadzorowania merytorycznego dopłat z budżetu gminy dla Bogatyńskich Wodociągów i Oczyszczalni S.A. w zakresie cen wody i ścieków.
- Nadzoru merytorycznego nad eksploatacją sieci kanalizacji deszczowej oraz nad eksploatacją urządzeń i sieci wodociągowych w ramach pozwolenia na zbiorcze zasilanie w wodę i zbiorczy odbiór ścieków.
- Przygotowywania i przekazywanie informacji o jakości wody z ujęć i wody dostarczanej do odbiorców.
- Bieżącej współpracy z Terenową Stacją Sanitarno Epidemiologiczną w sprawie jakości wody.
- Sporządzania sprawozdań z zakresu ochrony środowiska.
- Wydawania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizacje przedsięwzięć mogących znacząco oddziałowywać na środowisko.
- Prowadzenia rejestru wydanych decyzji w sprawie j.w.
- Prowadzenia publicznie dostępnych wykazów danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie oraz udostępnianie informacji.
- Podejmowania działań związanych z opracowaniem i aktualizacją planu przestrzennego zagospodarowania miasta i gminy.
- Realizacji strategii rozwoju miasta i gminy Bogatynia na lata 2006 – 2014.
- Wydawania zezwoleń na usunięcie drzew i krzewów z terenów nieruchomości.
- Wymierzania kar pieniężnych za samowolne usunięcie drzew i krzewów.
- Współpracy ze służbą weterynaryjną w zakresie zwalczania zaraźliwych chorób zwierzęcych i organizacja profilaktyki zwierzęcej.
- Prowadzenia spraw związanych z padłymi i bezdomnymi zwierzętami.
- Realizacji programu likwidacji azbestu z terenu Gminy.
- Nadzoru nad utrzymaniem i konserwacją słupów ogłoszeniowych.
- Współdziałania z zarządcami cmentarzy komunalnych na terenie gminy.
- Prowadzenia spraw związanych z nielegalnymi i dzikimi wysypiskami.
- Współpracy z Gminnym Przedsiębiorstwem Oczyszczania Sp. z o. o w Bogatyni w zakresie
remontów, modernizacji urządzeń i obiektów gospodarki odpadowej.
- Opiniowania wniosków podmiotów gospodarczych na wytwarzanie odpadów.
- Nadzoru merytorycznego nad prawidłową realizacją gospodarki odpadowej prowadzonej przez Gminne Przedsiębiorstwo Oczyszczania zgodnie z zatwierdzonym programem gospodarki odpadami.
- Sporządzenia gminnego planu gospodarki odpadami
- monitoring planu gospodarki odpadami,
- wykonywanie sprawozdań z realizacji planu,
- współpraca ze Starostwem w zakresie realizacji powiatowego planu gospodarki odpadami
- Prowadzenia rejestru pozwoleń na wytwarzanie odpadów niebezpiecznych i innych niż niebezpieczne udzielanych przez administrację samorządową szczebla powiatowego i wojewódzkiego wytwarzającym odpady działającym na terenie gminy.
- Prowadzenia ewidencji odpadów składowanych na gminnym składowisku odpadów.
- Prowadzenia sprawozdawczości w zakresie gospodarki odpadami na terenie gminy .
- Współpracy z Urzędem Marszałkowskim w zakresie opłat za korzystanie ze środowiska.
- Koordynacji działań zmierzających do minimalizacji ilości odpadów powstających na terenie gminy.
- Wydawania decyzji nakazujących posiadaczowi odpadów usunięcie odpadów z miejsc nie przeznaczonych do ich składowania lub magazynowania, wskazując sposób wykonania tej decyzji.
- Zapewniania objęcia wszystkich mieszkańców gminy zorganizowanym systemem odbierania wszystkich rodzajów odpadów.
- Zapewniania warunków funkcjonowania systemu selektywnego zbierania i odbierania odpadów komunalnych.
- Zapewniania budowy, utrzymania i eksploatacji lub zapewnianie warunków do budowy , utrzymania i eksploatacji instalacji i urządzeń do odzysku i unieszkodliwiania odpadów komunalnych przez przedsiębiorców.
- Zapewniania warunków ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji kierowanych do składowania.
- Prowadzenia ewidencji umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w celu kontroli wykonywania przez właścicieli nieruchomości i przedsiębiorców obowiązków wynikających z ustawy.
- Przygotowywania projektów regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy.
- Przygotowywania projektów uchwały o ustaleniu górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz za opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.
- Organizowania odbierania odpadów komunalnych oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych w przypadku właścicieli nieruchomości, którzy nie zawarli umów na odbieranie odpadów komunalnych lub na opróżnianie zbiorników bezodpływowych.
- Wydawania z urzędu decyzji o obowiązku uiszczania opłat za odbieranie odpadów komunalnych lub opróżnianie zbiorników bezodpływowych w przypadku właścicieli, którzy nie zawarli umów z firmą wywozową.
- Przygotowywania projektów zarządzeń Burmistrza w zakresie ustalenia wymagań jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie:
- odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
- opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,
- Wydawania zezwoleń na prowadzenie przez przedsiębiorców działalności w zakresie:
- odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
- opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,
- Sprawowania kontroli nad prawidłowością działalności gospodarczej przedsiębiorców w zakresie zgodności wykonywanej działalności z udzielonym zezwoleniem.
- Wydawania zezwoleń na utrzymywanie ras psów uznawanych za agresywne.
- Przyjmowania informacji od kół łowieckich w zakresie:
- rocznych planów łowieckich oraz sprawozdań z wykonania planu roku gospodarczego za rok ubiegły,
- zestawień ilościowych zwierzyny pozyskanej na terenie obwodu łowieckiego,
- planu polowań zbiorowych w sezonie polowań łowieckich
- Występowania do Burmistrza o wydanie opinii dotyczącej rocznych planów łowieckich.
- Sprawowania nadzoru merytorycznego nad pracami związanymi z zimowym i letnim utrzymaniem dróg i chodników.
- Planowania i wnioskowania potrzeb finansowo-rzeczowych na wykonanie zamówień robót geodezyjnych.
- Zlecania, nadzorowania i odbioru robót geodezyjnych i kartograficznych oraz ich merytoryczna kontrola.
- Przygotowywania dla utworzonych zasobów gruntów przed przystąpieniem ich do zabudowy, opracowania geodezyjnego i projektowego oraz projektów podziału nieruchomości.
- Wydawania postanowień określających sposób i możliwość podziału nieruchomości.
- Opracowywania projektów decyzji podziału nieruchomości oraz prowadzenie rejestru wydanych decyzji.
- Okazywania granic nowo wydzielonych działek, wyznaczanie i sporządzanie wykazów działek pod zabudowę mieszkaniową, handlową, usługową i drobnej wytwórczości.
- Prowadzenia spraw związanych z ustalaniem nazw miejscowości, ulic i obiektów fizjograficznych oraz numeracji nieruchomości wraz z zawiadomieniem podmiotów zainteresowanych.
- Realizacji strategii rozwoju miasta i gminy Bogatynia na lata 2006 – 2014.
- Przygotowywania materiałów do studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy i miasta.
- Wnioskowania sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz zmian i planowanie odpowiednich środków na ich realizację.
- Oceny realizacji planów zagospodarowania przestrzennego. Współudział w uzgadnianiu planów w toku ich opracowywania. Współudział w konsultacjach społecznych i wykładanie planów do publicznego wglądu.
- Orzekania o zamknięciu i likwidacji cmentarzy komunalnych oraz przeznaczaniu terenów pocmentarnych.
- Regulowania stanu formalno- prawnego terenów przeznaczonych pod nowo zakładane cmentarze komunalne oraz grzebowisk dla zwierząt.
- Opiniowania ( w formie postanowienia) planów ruchu zakładów górniczych oraz dodatków do planu (lub dodatków ) ruchu KWB „Turów”.
- Przygotowywania opinii w sprawie ulg z tyt. opłat eksploatacyjnych dla KWB „Turów”.
- Wydawania decyzji o opłacie adjacenckiej wynikającej z dokonania podziału nieruchomości.
- Nadzorowania nad przestrzeganiem przez inwestorów obowiązku inwentaryzacji powykonawczej sieci technicznego uzbrojenia gruntów i wzniesionych budynków.
- Przygotowywania materiałów do studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy i miasta.
- Wnioskowania sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz zmian i planowanie odpowiednich środków na ich realizację.
- Przygotowania decyzji o ustaleniu warunków zabudowy i zagospodarowania terenu.
- Przygotowania decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego.
- Wydawania wypisów i wyrysów z planu zagospodarowania przestrzennego.
- Sporządzania sprawozdań z zakresu planowania przestrzennego.
- Przygotowania zawiadomień o nadaniu numeru porządkowego nieruchomości.
- Wydawania zaświadczeń o przeznaczeniu terenu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego.
- Zawiadamiania zainteresowanych właścicieli i użytkowników ustaleniach w planie zagospodarowania przestrzennego przeznaczenia terenów oraz innych ograniczeniach wynikających z tego planu.
- Współpracy z konserwatorem zabytków w zakresie ochrony zabytków i dóbr kultury na zasadach określonych w ustawie o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.
- Prowadzenia gminnej ewidencji zabytków w formie zbioru kart adresowych nieruchomości z terenu gminy objętych Wojewódzką Ewidencją Zabytków.
- Opracowanie projektu zezwolenia, o którym mowa w ustawie z dn. 11.05.2007r. o tworzeniu i działaniu wielkopowierzchniowych obiektów handlowych ( Dz.U z 2007r. Nr 127 poz.880).
W Rozdziale V § 10 skreśla się pkt 21 Biuro Planowania i Zagospodarowania Przestrzennego
W Rozdziale X „Zasady Obsługi Obywateli” § 30 otrzymuje brzmienie: „Obywatele przyjmowani są w sprawach skarg i wniosków w siedzibie urzędu w każdy poniedziałek w godzinach urzędowania”.
§ 2
Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy.
§ 3
Zobowiązuje się Sekretarza Gminy do sporządzenia jednolitego tekstu Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta i Gminy w Bogatyni.
§ 4
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Ilość odwiedzin: | 2109 | Nazwa dokumentu: | Zarządzenie Nr 89/2010 | Skrócony opis: | w sprawie wprowadzenia zmian w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miasta i Gminy w Bogatyni stanowiącym załącznik do Zarządzenia Nr 10/09 w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miast | Podmiot udostępniający: | UMiG Bogatynia | Osoba, która wytworzyła informację: | Danuta Gogola | Osoba, która odpowiada za treść: | Olimpia Stanaszek | Osoba, która wprowadzała dane: | Tomasz Kuczaj | Data wytworzenia informacji: | 2010-09-02 10:00:00 | Data udostępnienia informacji: | 2010-09-13 11:57:00 | Data ostatniej aktualizacji: | 2010-09-13 11:57:46 |
Wersja do wydruku... Rejestr zmian...
|