logo
Wersja dla niedowidzących
  
      
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE
plus Jednostki budżetowe
plus Instytucje kultury
plus Zakłady budżetowe
plus Samodzielny Publiczny Zespół Opieki Zdrowotnej
plus Spółki akcyjne
plus Spółki z o.o.
 TABLICA OGŁOSZEŃ 2023
A A A


Spis dokumentów:
1. Jednostki podległe

Wydział edukacji, kultury i sportu


1. Opracowywania projektów aktów założycielskich przedszkoli, szkół i pla-cówek oświatowych oraz projektów ich zmian.
2. Przedkładania do zatwierdzenia projektów organizacyjnych szkół i przed-szkoli na dany rok szkolny.
3. Opracowywania i aktualizowania zakresów obowiązków dyrektorów szkół i przedszkoli.
4. Współdziałania z Kuratorem Oświaty w zakresie ocen dyrektorów szkół i przedszkoli oraz bieżących przeglądów, kontroli i wizytacji.
5. Przygotowywania wniosków o powołanie i odwołanie dyrektorów szkół i przedszkoli zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz wykony-wanie wszelkich czynności organizacyjno - technicznych z tym związa-nych.
6. Przygotowywania opinii o przedstawionych przez dyrektorów szkół i przedszkoli kandydatów na vice dyrektorów oraz inne stanowi-ska kierownicze i przedkładanie ich Burmistrzowi.
7. Przygotowywania opinii dotyczących decyzji wstrzymujących wykona-nie uchwał rad pedagogicznych tych jednostek i przedkładanie ich Bur-mistrzowi.
8. Prowadzenia postępowań wyjaśniających w sprawie wniosków organów szkół i przedszkoli oraz organu prowadzącego o odwołanie dyrektora.
9. Współdziałania ze społecznymi organami szkół i przedszkoli.
10. Współpracy ze związkami zawodowymi zrzeszającymi pracowników oświa-ty.
11. Prowadzenia spraw osobowych i płacowych dyrektorów przedszkoli i szkół.
12. Wykonywania prac organizacyjno - technicznych związanych z :
a) zakładaniem i likwidacją przedszkoli / w porozumieniu z kuratorem /
b) zakładaniem i likwidacją szkół / w porozumieniu z kuratorem /,
c) tworzenie i likwidacja filii szkół / w porozumieniu z kuratorem /
d) łączenie szkół w zespoły i rozwiązywaniem zespołów/ w porozumie-niu z kuratorem /.
13. Koordynacją spraw związanych z realizacją profilaktyki uzależnień w szko-łach.
14. Organizacją wypoczynku dzieci i młodzieży z rodzin najuboższych z reali-zacja programów profilaktyki i uzależnień.
15. Wykonywaniem sprawozdań zbiorczych.
16. Prowadzeniem analiz finansowo – księgowych przedszkoli i szkół.
17. Opiniowaniem projektów planów finansowych przedszkoli i szkół na da-ny rok budżetowy pod wglądem zgodności z projektami organizacyjnymi.
18. Współdziałaniem z dyrektorami szkół podstawowych i gimnazjów w spra-wach dotyczących kontroli obowiązku szkolnego przez dzieci zamieszku-jące w obwodach tych szkół.
19. Współdziałaniem z dyrektorami gimnazjów w sprawach dotyczących ewi-dencji spełniania obowiązku nauki przez młodzież w wieku 16 – 18 lat.
20. Koordynacją zadań związanych z organizowaniem doskonalenia zawo-dowego i systemem doradztwa zawodowego nauczycieli.
21. Koordynowaniem i prowadzeniem spraw związanych z awansem zawo-dowym nauczycieli.
22. Współpracą z naczelnikiem Wydziału Współpracy Regionalnej, Trans-granicznej i Promocji Gminy w zakresie współpracy regionalnej i transgra-nicznej.
23. Współpracą z Pełnomocnikiem Burmistrza ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Specjalistą ds. Przeciwdziałania Narkomanii w sprawach dotyczących realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w placówkach oświatowych.
24. Przygotowywaniem informacji w zakresie współpracy przygranicznej dzieci i młodzieży.
25. Koordynowaniem współpracy przygranicznej w zakresie kultury, sportu i rekreacji jednostek oświatowych.
26. Współpracą z Ośrodkiem Pomocy Społecznej oraz Wydziałem Polityki Spo-łecznej i Świadczeń Socjalnych w zakresie organizacji dożywiania oraz realizacji programów rządowych dotyczących dzieci i młodzieży.
27. Pozyskiwanie środków unijnych na projekty nie inwestycyjne związane z rozszerzeniem oferty edukacyjnej szkół i przedszkoli .
28. Wyrażaniem opinii i przedstawianie wniosków co do tworzenia łączenia, podziału i likwidacji komunalnych instytucji kultury.
29. Przedstawianiem wniosków co do tworzenia i łączenia instytucji kultury w drodze umów i porozumień.
30. Prowadzeniem rejestru instytucji kultury, tworzonych przez gminę.
31. Określaniem nazw instytucji kultury, ich siedzib, przedmiotu działania, a tak-że wyposażanie w niezbędne środki materialne, techniczne i finansowe.
32. Żądaniem od komunalnych instytucji kultury informacji o realizacji zadań a także wizytowanie w zakresie działalności programowej.
33. Przekazywaniem organom gminy wniosków z przeprowadzonej wizytacji.
34. Zlecania organizacjom społecznym i ogniwom społecznym ruchu kultural-nego, za ich zgodą realizacji zadań w zakresie upowszechniania kultury z przyznaniem na ten cel odpowiednich środków.
35. Uzgadniania kierunków upowszechniania kultury z instytucjami kultury dzia-łającymi na terenie gminy.
36. Współdziałania w rozwoju kultury oraz udzielanie pomocy w realizacji za-dań związanych z działalnością kulturalną stowarzyszeniom, organizacjom społecznym, jednostkom pomocniczym oraz jednostkom organizacyjnym gminy.
37. Współdziałania w rozwoju kultury fizycznej oraz udzielanie pomocy w reali-zacji zadań stowarzyszeniom kultury fizycznej, organizacjom społecznym, jednostkom pomocniczym oraz jednostkom organizacyjnym gminy.
38. Wnioskowania o uruchomienie dotacji.
39. Rozliczania dotacji pod względem merytorycznym.

Ilość odwiedzin: 5137
Nazwa dokumentu: Tryb działania wydział edukacji, kultury i sportu
Podmiot udostępniający: UMiG Bogatynia
Osoba, która wprowadzała dane: Marcin Łohyn
Data ostatniej aktualizacji: 2008-05-27 11:41:51

Wersja do wydruku...

Rejestr zmian...

corner   corner