Rozdział 8
Kluby radnych
§ 80.
Radni mogą tworzyć kluby radnych, według kryteriów przez siebie przyjętych.
§ 81.
1.Warunkiem utworzenia klubu jest zadeklarowanie w nim udziału przez co najmniej 3 radnych.
2. Powstanie klubu podlega zgłoszeniu Przewodniczącemu.
3. W zgłoszeniu podaje się:
1) nazwę klubu,
2) listę członków,
3) imię i nazwisko przewodniczącego klubu.
4. W razie zmiany składu klubu lub jego rozwiązania przewodniczący klubu jest obowiązany do niezwłocznego poinformowania o tym Przewodniczącego Rady.
5. Radny może być członkiem tylko jednego klubu.
§ 82.
1. Kluby działają wyłącznie w ramach Rady.
2. Przewodniczący Rady prowadzi rejestr klubów.
§ 83.
1. Kluby działają w okresie kadencji Rady. Upływ kadencji Rady jest równoznaczny z rozwiązaniem klubów.
2. Kluby mogą ulegać wcześniejszemu rozwiązaniu na mocy uchwał ich członków, podejmowanych bezwzględną większością w obecności co najmniej połowy członków klubu.
3. Kluby podlegają rozwiązaniu uchwałą Rady, gdy liczba ich członków spadnie poniżej 3 członków.
§ 84.
Prace klubów organizują przewodniczący klubów, wybierani przez członków klubu.
§ 85.
1. Kluby mogą uchwalać własne regulaminy, które nie mogą być sprzeczne ze Statutem i po uzyskaniu pozytywnej opinii Komisji Statutowej przedkładają je Przewodniczącemu Rady.
2. Zasada, o której mowa w ust. 1 dotyczy także zmian wprowadzanych w regulaminach.
§ 86.
1. Klubom przysługują uprawnienia wnioskodawcze i opiniodawcze w zakresie organizacji i trybu działania Rady.
2. Kluby mogą przedstawiać swoje stanowisko na sesji Rady wyłącznie przez swych przedstawicieli.
§ 87.
Na wniosek przewodniczących klubów Burmistrz obowiązany jest zapewnić klubom organizacyjne warunki w zakresie niezbędnym do ich funkcjonowania.