|
O sposobach przyjmowania i załatwiania spraw stanowi instrukcja kancelaryjna zawarta w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działań archiwów zakładowych (Dz. U. z 2011 r. Nr 14, poz. 67).
Zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (tj: Dz.U. z 2020 r., poz. 2176), informacje publiczne, które nie zostały zamieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej, a także nie zostały udostępnione w drodze wyłożenia lub wywieszenia, udostępniane są wszystkim zainteresowanym na wniosek.
Wszelką korespondencję można składać poprzez sekretariat szkoły: osobiście, pocztą tradycyjną lub elektroniczną, a także przez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą – adres skrzynki na ePUAP: /SP5BOGATYNIA/SkrytkaESP.
Zasady ogólne załatwiania skarg i wniosków
- W Szkole Podstawowej nr 5 w Bogatyni wnoszący skargi i wnioski przyjmowani są przez:
- Dyrektora szkoły - w dniach i godzinach przyjęć interesantów
- wychowawców klas w terminach zgodnych z harmonogramem wywiadówek
- Skargi i wnioski mogą być wnoszone:
- pisemnie
- pocztą elektroniczną
- ustnie
- Skargi i wnioski nie należące do kompetencji Szkoły przekazywane są, po uprzednim zarejestrowaniu, do wnoszącego ze wskazaniem właściwego adresata.
- Skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpatrywania.
- Skargi/wnioski niezaopatrzone tytułem „skarga” - Informacje zawarte w skardze/wniosku Dyrektor może wykorzystać w ramach pełnionego nadzoru pedagogicznego lub „wniosek” klasyfikuje się jako interwencję, o czym powiadamia się wnoszącego.
- Dyrektor szkoły prowadzi rejestr skarg i wniosków. Rejestracja następuje poprzez wpisanie na obwolucie skargi/wniosku numeru obowiązującego w dokumentacji skargi/wniosku składającego się z:
- symbolu komórki organizacyjnej
- inicjałów osoby wyznaczonej do ich rozpatrywania
- symbolu klasyfikacyjnego rzeczowego wykazu akt
- kolejnego numeru z rejestru
Ponadto wpisuje termin ich załatwienia.
- Kontrolę nad realizacją rozpatrywania skarg i wniosków sprawuje Dyrektor szkoły.
Rozpatrywanie skarg i wniosków.
- Z wyjaśnienia skargi/wniosku należy sporządzić dokumentację zawierającą:
- oryginał skargi/wniosku,
- notatkę służbową informującą o sposobie załatwienia skargi/wniosku i wynikach postępowania wyjaśniającego,
- materiały pomocnicze zebrane w trakcie wyjaśniania skargi/wniosku (oświadczenia, opinie, kserokopie dokumentów, wyciągi),
- odpowiedź do wnoszącego, informującą o sposobie rozstrzygnięcia sprawy wraz z urzędowo potwierdzonym jej wysłaniem,
- pismo do organu prowadzącego, jeśli wymaga tego sprawa.
- Odpowiedź na skargę/wniosek winna zawierać:
- oznaczenie organu, od którego pochodzi,
- wyczerpującą informację o sposobie załatwienia sprawy z odniesieniem się do wszystkich zarzutów/wniosków zawartych w skardze/wniosku,
- faktyczne i prawne (z podaniem podstawy prawnej) uzasadnienie, jeżeli skarga/wniosek została załatwiona odmownie,
- imię i nazwisko, podpis i stanowisko osoby upoważnionej do załatwienia skargi.
- Projekt odpowiedzi na skargę/wniosek osoba rozpatrująca sprawę, po uprzednim parafowaniu jej, przekazuje do podpisu Dyrektorowi.
- Pełną dokumentację po zakończeniu sprawy, nie później niż 7 dni po otrzymaniu potwierdzenia odbioru odpowiedzi na skargę/wniosek przekazuje się Dyrektorowi, potwierdzając ten fakt własnoręcznym podpisem w rejestrze skarg i wniosków. Na obwolucie skargi/wnioski, na której zamieszcza się spis dokumentów zgromadzonych w trakcie załatwiania skargi/wniosku, powinien znajdować się również podpis dyrektora szkoły.
- W przypadku wydania nauczycielowi/pracownikowi zaleceń przez osobę rozpatrującą skargę/wniosek należy kopię tego pisma dołączyć do dokumentacji wymienionej w ust. 4. Kontrolę z wykonania wydanych zaleceń przeprowadza osoba wydająca je.
- Za jakość i prawidłowe wykonanie, załatwienie skargi/wniosku odpowiadają osoby, na które dekretowano wniosek/skargę.
Terminy
- Termin rozpatrzenia skargi/wniosku wynosi, z zastrzeżeniem ust. 2, do miesiąca od dnia wpływu.
- Ustala się następujące terminy rozpatrywania skarg i wniosków.
- do 2 miesięcy, gdy skarga lub wniosek jest szczególnie skomplikowana,
- do 7 dni należy:
- zwrócić skargę/wniosek wnoszącemu ze wskazaniem właściwego organu, jeżeli skarga/wniosek została skierowana do niewłaściwego organu,
- przesłać informację do wnoszącego o przesunięciu terminu załatwienia skargi/wniosku z podaniem powodu przesunięcia, jeżeli nie ma możliwości ich załatwienia w określonym terminie,
- zwrócić się z prośbą do osoby wnoszącej o przesłanie dodatkowych informacji dotyczących skargi/wniosku,
- udzielić odpowiedzi w przypadku ponowienia skargi/wniosku, w której brak jest wskazania nowych okoliczności sprawy.
Ilość odwiedzin: | 12768 | Nazwa dokumentu: | Załatwianie spraw | Podmiot udostępniający: | Szkoła Podstawowa nr 5 w Bogatyni | Osoba, która wytworzyła informację: | Iwona Pruban | Osoba, która odpowiada za treść: | Małgorzata Turkiewicz-Baczmańska | Osoba, która wprowadzała dane: | Katarzyna Czarnecka | Data wytworzenia informacji: | 2021-02-25 10:37:00 | Data udostępnienia informacji: | 2021-02-25 10:37:00 | Data ostatniej aktualizacji: | 2021-02-25 09:55:10 |
Wersja do wydruku... Rejestr zmian...
|