WYDZIAŁ BUDŻETOWY
A. zadania z zakresu spraw związanych z gospodarką budżetową i finansową.
1) Opracowywanie projektów i planów budżetu gminy i miasta w wymaganych układach klasyfikacji budżetowej.
2) Zapewnianie prawidłowego przebiegu wykonywania budżetu gminy i miasta.
3) Dokonywanie rozliczeń nadwyżek budżetowych, funduszy celowych, dotacji celowych, środków zewnętrznych i na prefinansowanie.
4) Dokonywanie okresowych analiz sytuacji finansowej jednostek podległych radzie gminy i opracowywanie materiałów w tym zakresie dla potrzeb Burmistrza.
5) Opracowywanie zarządzeń burmistrza, oraz projektów uchwał rady gminy i miasta w sprawie zmian w budżecie.
6) Prowadzenie ewidencji zmian w dochodach i wydatkach budżetowych w układzie działów, rozdziałów i paragrafów.
7) Udzielanie dotacji jednostkom podległym radzie gminy i miasta i innym jednostkom organizacyjnym zgodnie z zatwierdzonym budżetem gminy na wniosek wydziału merytorycznego.
8) Przeprowadzanie analiz i kontroli wykorzystania przydzielonych dotacji budżetowych pod względem rachunkowym.
9) Prowadzenie rachunkowości budżetu gminy oraz urzędu miasta i gminy:
a. sporządzanie bilansu rachunku zysków i strat, zmian w funduszu jednostek i sprawozdań zbiorczych jednostek organizacyjnych gminy oraz sporządzanie bilansu skonsolidowanego
b. sporządzanie sprawozdań z wykonania budżetu urzędu miasta i budżetu gminy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
10) Obsługa kasowa i księgowa urzędu miasta i gminy.
11) Prowadzenie ksiąg inwentarzowych.
12) Umarzanie środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.
13) Rozliczanie wyników inwentaryzacyjnych.
14) Naliczanie i wypłacanie wynagrodzeń oraz innych należności.
15) Rozliczanie deklaracji podatkowych od osób fizycznych.
16) Sporządzanie zaświadczeń dla byłych pracowników SKR o dochodach stanowiących podstawę do naliczenia świadczeń przez ZUS.
17) Przygotowywanie harmonogramów realizacji budżetu zgodnie z ustawą finansach publicznych.
- weryfikacja aktywów i pasywów
- potwierdzanie sald należności
18) Kontrola sprawozdań podległych jednostek , instytucji kultury, SP ZOZ.
19) Rozliczanie składek na fundusze emerytalne – zasiłki chorobowe i wypadkowe
20) Księgowanie i rozliczanie zakładowego funduszu świadczeń socjalnych i kasy zapomogowo-pożyczkowej.
21) Rozliczanie składek na Państwowy fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
22) Współpraca z wydziałami Urzędu Miasta i Gminy.