logo
Wersja dla niedowidzących
  
      
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE
plus Jednostki budżetowe
plus Instytucje kultury
plus Zakłady budżetowe
plus Samodzielny Publiczny Zespół Opieki Zdrowotnej
plus Spółki akcyjne
plus Spółki z o.o.
 TABLICA OGŁOSZEŃ 2023
A A A


Naczelnik wydziału podatkowego
mgr Andrzej Remian

 

A. Wymiar podatków.

 

1) Wymiar podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od nieruchomości od osób fizycznych tj. wprowadzanie danych, ewidencja w zakresie powierzchni posiadanych gruntów oraz nieruchomości niezabudowanych.

2) Przyjmowanie informacji od podatników w zakresie posiadanych lub nowo nabytych nieruchomości.

3) Przygotowywanie decyzji wymiarowych na ww podatki.

4) Dokonywanie przypisów i odpisów powstałych w związku ze zmianą właścicieli lub użytkowników nieruchomości wynikłych w ciągu roku podatkowego – zmiany decyzji wymiarowych (ustalających ).

5) Opracowywanie wniesionych podań i wniosków w celu rozpatrzenia przez organ podatkowy oraz przygotowywanie w tym zakresie decyzji w sprawie:

a) umorzenia, rozłożenia na raty zaległości podatkowych,

b) odroczenia lub rozłożenia na raty należności podatkowych,

c) określenia zaległości podatkowych po upływie terminu płatności podatku od nieruchomości od osób prawnych i podatku od środków transportowych

d) zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej.  

6) Wydawanie zaświadczeń:

a) stanie posiadanych zaległości z tyt. podatku i opłat lokalnych,

b) wielkości posiadanych nieruchomości,

c) opłaceniu składek do Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego.

7) Prowadzenie sprawozdawczości podatkowej w zakresie:

a) wymiaru i poboru zobowiązań podatkowych,

b) skutków obniżenia górnych stawek podatków i opłat lokalnych,

c) udzielonych ulg z tyt. umorzeń odroczeń i rozłożenia na raty.

8) Kwartalne sporządzanie i przedkładanie organowi nadzorującemu (tj. Prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów), ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych sprawozdań w zakresie udzielonej pomocy publicznej dla przedsiębiorców oraz posiadanych przez nich zaległościach za pośrednictwem Regionalnej Izby Obrachunkowej.

9) Prowadzenie ewidencji wydanych zaświadczeń i przesyłanie miesięcznych sprawozdań do właściwych miejscowo izb skarbowych.

10) Przekazywanie dla Izby Rolniczej kwartalnych informacji o stanie i realizacji dochodów izby z tyt. odpisu od uzyskanych wpływów z podatku rolnego.

11) Przekazywanie Dolnośląskiej Izbie Rolniczej wyliczonego dochodu uzyskanego   z wpływu z podatku rolnego pobieranego na obszarze działania izby.

12) Przygotowywanie projektów uchwał rady gminy i miasta dot. wysokości stawek podatkowych i opłat lokalnych.

13) Przeniesienie własności rzeczy lub praw majątkowych na rzecz gminy w zamian za zaległości podatkowe z tyt. podatków stanowiących dochody gminy.

14) Prowadzenie rejestrów wymiarowych, rejestrów przypisów i odpisów na poszczególne rodzaje podatków.

15) Ewidencja i wymiar podatku od środków transportowych od osób fizycznych          i prawnych.

16) Prowadzenie ewidencji, dokonywanie przypisów i odpisów na podatek od nieruchomości, podatek rolny, podatek leśny od osób prawnych zgodnie ze składanymi deklaracjami podatkowymi.

17) Przeprowadzanie z urzędu kontroli podatkowej w zakresie podatków stanowiących dochody gminy.

18) Prowadzenie dzienników obrotów na poszczególne rodzaje sprzedanego mienia komunalnego.

19) Wydawanie zaświadczeń o spłacie należności z tyt. wykupu mienia komunalnego.

20) Przyjmowanie zgłoszeń identyfikacyjnych oraz zgłoszeń aktualizacyjnych przez podatników podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości.

21) Sprawdzanie i potwierdzanie poprawności oraz kompletności wypełnionych zgłoszeń identyfikacyjnych i przekazywanie ich urzędom skarbowym właściwym ze względu na miejsce zamieszkania lub siedzibę podatnika.

22) Przygotowywanie decyzji podatkowych o odpowiedzialności osób trzecich za zobowiązania podatkowe.

23) Przygotowywanie postanowień dot. zmiany decyzji ustalających wysokość podatków lokalnych.

 

 

B. Księgowość podatkowa.

 

1) Rozliczanie sołtysów z pobieranych należności podatkowych zgodnie z posiadanymi konto kwitariuszami i uzgadnianie sald końcowych.

2) Bieżące księgowanie przypisów, odpisów, wpłat i zwrotów oraz uzgadnianie z wymiarem i księgowością budżetową poszczególnych podatków.

3) Rozliczanie zarządców targowisk z zebranych opłat targowych.

4) Ewidencja i księgowanie wpływów z czynszu dzierżawnego od gruntów czynszu najmu, wpływów z tytułu wieczystego użytkowania gruntu oraz wpływów ze sprzedaży mienia komunalnego ( osoby fizyczne i prawne ).

5) Prowadzenie egzekucji administracyjnej i sądowej w zakresie zaległości podatkowych i nie podatkowych.

6) W zakresie opłaty skarbowej:

a) prowadzenie rejestru opłaty skarbowej,

b) prowadzenie księgowości podatkowej ( w tym zakresie),

c) pobór opłaty skarbowej od płatników tj. notariuszy i przewoźników,

d) prowadzenie kontroli w zakresie rejestrów opłaty skarbowej,

e) pobór opłaty skarbowej od dokumentów tj. od weksli i pełnomocnictw.

7) W zakresie podatku VAT:

a) prowadzenie ewidencji podatku VAT,

b) comiesięczne wystawianie faktur na podatek VAT,

c) prowadzenie rejestrów zakupu i sprzedaży VAT,

d) comiesięczne rozliczanie podatku VAT z Urzędem Skarbowym.

8) Współpraca z wydziałami: Gospodarki Gruntami i Handlu, Budżetowym w zakresie zmian zachodzących w stanie majątku gminy.

 

Nazwa dokumentu: Tryb działania wydziału podatkowego
Podmiot udostępniający: UMiG Bogatynia
Osoba, która wytworzyła informację: Krystyna Jakszycka
Osoba, która odpowiada za treść: Krystyna Jakszycka
Osoba, która wprowadzała dane: Agnieszka Jaworska
Data wytworzenia informacji: 2005-03-03 12:26:25
Data udostępnienia informacji: 2005-03-03 12:26:25
Data ostatniej aktualizacji: 2006-09-19 11:55:53

Wersja do wydruku...

corner   corner