Wydział gospodarki gruntami i handlu
1) Sporządzania wykazów gminnych nieruchomości rolnych przeznaczonych do sprzedaży.
2) Szacowania wartości nieruchomości rolnych przeznaczonych do sprzedaży.
3) Wysyłania ofert do dzierżawców.
4) Przeznaczania nieruchomości rolnych do sprzedaży w drodze przetargu.
5) Organizowania i przeprowadzania przetargów na sprzedaż, dzierżawę lub najem nieruchomości komunalnych o charakterze rolnym.
6) Systematycznego przekazywania Wydziałom : Podatkowemu, Budżetowemu informacji związanych ze zmianami zachodzącymi w stanie majątku gminy.
7) Zawierania umów dzierżawnych.
8) Prowadzenia rejestrów dzierżawców.
9) Sporządzania wykazów dzierżawców gruntów do celów podatkowych.
10) Sprzedaży nieruchomości niezabudowanych i zabudowanych z zasobu mienia komunalnego tj.
a) załatwianie spraw związanych z przekazaniem gruntów w użyt-kowanie wieczyste, ich sprzedaż, oddanie w trwały zarząd, najem, dzierżawę lub użyczenie,
b) wnioskowanie i kompletowanie dokumentacji niezbędnej do sporządzenia umowy notarialnej, określanie udziału we współużyt-kowaniu wieczystym przy sprzedaży lokali,
c) przygotowywanie propozycji dla Burmistrz oraz Rady GiM dot. okre-ślania zasad przeznaczenia do sprzedaży lokali z zasobów mienia komunalnego
d) wydawanie decyzji o rozwiązaniu umowy użytkowania wieczy-stego przed upływem ustalonego okresu jeżeli użytkownik wieczysty korzysta z tej nieruchomości w sposób sprzeczny z ustalonym w umowie
e) przestrzeganie terminów zagospodarowania nieruchomości grunto-wej ,
f) organizowanie i przeprowadzanie sprzedaży nieruchomości w drodze przetargu,
g) wykonywanie prawa pierwokupu,
h) zlecanie szacunków nieruchomości,
i) ustalanie cen za grunty, budynki, lokale, urządzenia,
j) przygotowywanie propozycji Burmistrzowi Miasta i Gminy oraz Radzie Gminy i Miasta w sprawie stosowania bonifikat przy sprzedaży obiek-tów wpisanych do rejestru zabytków
k) aktualizowanie opłat rocznych za użytkowanie wieczyste,
l) wprowadzanie w drodze decyzji dodatkowych opłat rocznych za
niedotrzymywanie ustalonych terminów zagospodarowania nieru-chomości gruntowej
m) ustalanie wysokości udziału w kosztach budowy urządzeń komunal-nych,
n) sporządzanie wykazów użytkowników wieczystych, dzierżawców, za-rządców celem windykacji przez wydział podatkowy,
o) wydawanie decyzji w zakresie przekształcania prawa użytkowania wieczystego przysługującego osobom fizycznym w prawo własności,
p) wydawanie decyzji odmownych o przekształceniu prawa użytkowa-nia wieczystego w prawo własności,
11) Najmu oraz dzierżawy gruntów, które nie mogą być oddane w użytkowa-nie wieczyste lub zarząd :
a) zawieranie umów dzierżawnych lub najmu,
b) prowadzenie rejestrów dzierżawców i najemców,
c) prowadzenie rejestracji opisowej i graficznej,
d) sporządzanie wykazów najemców lub dzierżawców gruntów do celów podatkowych.
12) Przejmowania gruntów zabudowanych i niezabudowanych w drodze umów cywilno - prawnych na mienie komunalne od osób fizycznych i prawnych oraz wnioskowanie o przyjęcie gruntów na mienie gminne zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego do re-alizacji zadań własnych.
13) Opracowywania analiz i wniosków w zakresie prowadzonej problematyki.
14) Kontroli sposobu wykorzystywania mienia komunalnego.
15) Systematycznego przekazywania aportów rzeczowych (dotyczące nieru-chomości) do spółek gminnych.
16) Występowania do Wojewody Dolnośląskiego o wydanie decyzji nieod-płatnego nabycia nieruchomości stanowiących własność skarbu pań-stwa.
17) Przygotowywania decyzji o odmowie sprzedaży i podawania napojów al-koholowych.
18) Przygotowywania zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholo-wych.
19) Zobowiązania podmiotów gospodarczych do prowadzenia działalności
w zakresie skupu złomu żeliwnego i metali kolorowych zgodnie
z obowiązującymi przepisami.
20) Prowadzenia ewidencji działalności gospodarczej.
21) Wydawania zaświadczeń o wpisie i ich wykreślanie z ewidencji.
22) Nadzorowania realizacji gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
23) Koordynowania pracy komisji ds. przeciwdziałania alkoholizmowi.
24) Nadzorowania i koordynowania całokształtu spraw związanych z or-ganizowaniem
i działalnością targowisk.
a) współdziałanie z Wydziałem Inwestycji i Ochrony Środowiska, w zakresie opiniowania zgodności z planem zagospodarowa-nia terenu, lokalizacji nowych miejsc z przeznaczeniem pod targowisko.
b) nadzór nad zarządcami targowisk , i informowanie Burmistrza Miasta i Gminy o wszelkich nieprawidłowościach wynikają-cych z prowadzenia targowisk,
c) zgłaszanie na bieżąco Burmistrzowi Miasta i Gminy potrzeb wy-nikających z funkcjonowania targowisk,
d) sprawowanie nadzoru merytorycznego nad inkasentami,
e) przygotowywanie projektów uchwał w sprawie opłat targowych.
25) Wydawania licencji na wykonywanie transportu drogowego.
26) Przygotowywania projektów uchwał rady gminy i miasta dotyczących wprowadzenia limitu i uzyskania licencji na wykonywanie transportu dro-gowego.
27) Wnioskowania o wydanie zgody na zmianę przeznaczenia gruntów rol-nych i leśnych na cele nierolnicze i nie leśne.
28) Przyjmowania informacji o pojawieniu się chorób zakaźnych u zwierząt, szkodników i chwastów produkcji roślinnej.
29) Ustalania potrzeb wapnowania użytków rolnych.
30) Wydawania zezwoleń na utrzymywanie ras psów uznawanych za agre-sywne.
31) Przyjmowania informacji od kół łowieckich w zakresie:
a) rocznych planów łowieckich oraz sprawozdań z wykonania planu roku gospodarczego za rok ubiegły,
b) zestawień ilościowych zwierzyny pozyskanej na terenie obwodu ło-wieckiego,
a) planu polowań zbiorowych w sezonie polowań łowieckich
32) Występowania do Burmistrza o wydanie opinii dotyczącej rocznych pla-nów łowieckich.
33) Prowadzenia akt osiedleńczo- uwłaszczeniowych dla miejscowości na te-renie gminy.