Zarządzenie Nr 112 / 2005
Burmistrza Miasta i Gminy w Bogatyni
z dnia 15 listopada 2005 r.
w sprawie powołania Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
Na podstawie art. 30 ust.1ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( tj. z 2001 r. Dz.U.Nr 142, poz.1591 z późn. zm.) w zw.z art. 41 ust.3 ustawy z 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi ( tj. z 2002 r. Dz.U.Nr 147, poz. 1231 z późn. zm.)
Burmistrz Miasta i Gminy Bogatynia ,zarządza co następuje:
§ 1
Powołuje się Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, której zakres działania obejmuje Miasto i Gminę Bogatynia.
§ 2
1. W skład Gminnej Komisji Rozwiązywania problemów Alkoholowych wchodzą przedstawiciele:
a) Urzędu Miasta i Gminy
b) Komisariatu Policji
c) Zespołu Opieki Zdrowotnej
d) Społecznego Komitetu Przeciwalkoholowego w Bogatyni
e) Ośrodka Pomocy Społecznej
f) Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej
g) innych
2. Imienny wykaz członków komisji zawiera załącznik nr 1 do niniejszego Zarządzenia.
§ 3
Do zakresu działań komisji należy:
a) przygotowanie coroczne projektu gminnego programu rozwiązywania problemów alkoholowych,
b) współpraca z Burmistrzem Miasta i Gminy Bogatynia przy konstruowaniu
projektu gminnego programu,
c) opiniowanie projektu uchwały dotyczącej liczby, zasad usytuowania punktów
sprzedaży napojów alkoholowych, trybu wydawania i cofania zezwoleń oraz
warunków sprzedaży napojów alkoholowych na terenie Miasta i Gminy
Bogatynia,
d) inicjowanie działań związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów
alkoholowych,
e) podejmowanie czynności zmuszających do orzeczenia o zastosowaniu wobec
osoby uzależnionej od alkoholu obowiązku poddania się leczeniu w zakładach
lecznictwa otwartego,
f) współdziałanie z organami administracji samorządowej, organami administracji
rządowej oraz organizacjami społecznymi w zakresie rozwiązywania problemów
alkoholowych,
g) udzielanie pomocy osobom uzależnionym od alkoholu oraz członkom ich rodzin,
h) dokonywanie kontroli w punktach sprzedaży przestrzegania zasad i warunków
korzystania z zezwolenia sprzedaży napojów alkoholowych przeznaczonych do
spożycia w miejscu lub poza miejscem sprzedaży,
i) opiniowanie lokalizacji punktów sprzedaży napojów alkoholowych zgodnie z
uchwałą Rady miasta i Gminy dotyczącą liczby oraz zasad usytuowania punktów
§ 4
Do Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów alkoholowych nie stosuje się przepisów art. 21 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym.
§ 5
Wykonanie zarządzenia powierza się naczelnikowi Wydziału Gospodarki Gruntami i Handlu.
§ 6
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.