Nazwa sprawy :
Sporządzenie aktu urodzenia
Opis procedury załatwienia sprawy:
Urodzenie dziecka należy zgłosić w ciągu 14 dni od dnia urodzenia, akt urodzenia sporządza się w USC miejsca urodzenia się dziecka. Do zgłoszenia urodzenia są zobowiązani w kolejności:
• ojciec dziecka lub matka, jeżeli jej stan zdrowia na to pozwala,
• lekarz lub położna,
• inna osoba obecna przy porodzie,
• zakład opieki zdrowotnej, w którym nastąpiło urodzenie.
UWAGA !
Jeżeli żadne z rodziców nie ma miejsca zamieszkania na obszarze właściwości USC miejsca urodzenia się dziecka, zgłoszenie jego urodzenia można dokonać w USC miejsca zamieszkania rodziców lub jednego z nich.
Protokół zgłoszenie urodzenia po wypełnieniu przez kierownika przesyła się niezwłocznie do USC miejsca urodzenia dziecka celem sporządzenia aktu urodzenia.
Za przyjęcie zgłoszenia urodzenia do protokołu pobierana jest opłata skarbowa: - 11,00 zł, którą należy uiścić w kasie urzędu, bądź na bankowy rachunek urzędu
97 8392 0004 3900 2059 2000 0030
Wymagane dokumenty: należy przedstawić odpowiednio w sytuacji gdy:
- rodzice są małżeństwem:
- do wglądu: dowody osobiste rodziców,
- odpis skrócony aktu małżeństwa,
- matka jest panną:
- do wglądu: dowód osobisty matki,
- odpis skrócony aktu urodzenia matki,*
- matka jest rozwiedziona lub pozostaje w separacji:
- do wglądu: dowód osobisty matki,
- skrócony odpis aktu małżeństwa z adnotacją o rozwiązaniu małżeństwa*lub sentencję wyroku rozwodowego lub orzekającego separację,
- matka jest wdową:
- do wglądu: dowód osobisty matki,
- skrócony odpis aktu zgonu męża*,
* nie należy przedstawiać żądanego dokumentu w przypadku, gdy akt stanu cywilnego sporządzony jest w Urzędzie Stanu Cywilnego w Bogatyni
Opłata skarbowa: brak
Termin załatwienia sprawy: niezwłocznie
Forma załatwienia sprawy : 3 odpisy aktu urodzenia
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Stanu Cywilnego, ul. Daszyńskiego 1, pok. 6
tel. 075 77 32 110 w.124
Miejsce odebrania dokumentów:
Urząd Stanu Cywilnego, ul. Daszyńskiego 1, pok. 6
tel. 075 773 21 10 w.124
Sprawę prowadzi / informacji udziela:
Joanna Wietrzykowska – Kierownik USC
Maria Machulak - Z-ca Kierownika USC
parter, pokój nr 6,
tel. 075 773 21 10 w. 124
Podstawa prawna :
Ustawa z dnia 29 września 1986 r. prawo o aktach stanu cywilnego (tekst jednolity Dz. U. z 2004r. Nr 161, poz. 1688 z późn. zm.).
Godziny pracy urzędu:
poniedziałek 8.00 – 18.00
wtorek – czwartek 7.30 – 15.30
piątek 7.00 – 15.00