Wydział Przygotowania I Realizacji Inwestycji
1) Uczestniczenia w opracowywaniu projektów rocznych i wieloletnich planów inwestycyjnych we współdziałaniu z Wydziałem Funduszy Zewnętrznych.
2) Wykonywania wymaganych przez właściwe przepisy prac związanych z przygotowaniem inwestycji budowlanych do realizacji
a w szczególności:
a) zapewnienie terminowego wykonania dokumentacji projektowej
b) uzyskanie prawa do realizacji inwestycji na terenie wyznaczonym we właściwym trybie,
c) analizowanie części kosztorysowej zadań zgodnie z opracowaną dokumentacją techniczną,
d) współudział z Wydziałem Funduszy Zewnętrznych w zakresie proponowania włączenia inwestycji do planu budżetowego, z uwzględnieniem pozyskiwanych środków zewnętrznych,
3) Podejmowania starań o usunięcie przeszkód w przygotowaniu inwestycji do realizacji.
4) Planowania i analizy inwestycyjnej.
5) Wykonywania wymaganych przez właściwe przepisy prac związanych z przygotowaniem do remontów kapitalnych obiektów gminnych a w szczególności :
a) zapewnienie terminowego wykonania dokumentacji projektowej,
b) uzyskanie prawa do realizacji remontów,
7) Współpraca z Biurem Planowania i Zagospodarowania Przestrzennego w zakresie przygotowania terenów pod budownictwo i infrastrukturę techniczną.
8) Wydawania technicznych warunków przyłączenia do sieci kanalizacji deszczowej.
9) Przygotowania i zabezpieczenia dokumentacji technicznej na budowę i modernizację urządzeń komunalnych w zakresie infrastruktury technicznej.
10) Realizacji strategii rozwoju miasta i gminy Bogatynia na lata 2006 – 2014.
11) Opracowania założeń do planu zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną gminy Bogatynia oraz współdziałanie z zakładem energetycznym i Przedsiębiorstwem Energetyki
Cieplnej SA w Bogatyni w zakresie rozwoju sieci elektroenergetycznych i cieplnych.
12) Dokonywania ocen dokumentacji technicznej i inwestycyjnej przez komisję powołaną
zarządzeniem Burmistrza.
13) Wnioskowania do Starostwa w sprawie wyrażenia zgody na wykonanie rozbiórek obiek-
tów gminnych.
14) Występowania z wnioskiem do Starostwa w sprawie wydania decyzji o przebudowie, nadbudowie lub rozbudowie obiektów budowlanych.
15) Współdziałania z Wydziałem Funduszy Zewnętrznych, w opracowaniu programu rozwoju miasta i gminy oraz wykonaniu projektów rocznych i wieloletnich planów inwestycyjnych w oparciu o zatwierdzony plan ogólny zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy oraz lokalne potrzeby rad osiedlowych i sołeckich, zgodnie z zatwierdzonym budżetem
gminy.
16) Wykonywania wymaganych przez właściwe przepisy prac związanych z prawidłowym przebiegiem realizacji inwestycji a w szczególności:
a) przekazanie wykonawcy terenu budowy,
b) zapewnienie sprawowania nadzoru merytorycznego nad realizacją inwestycji,
c) nadzorowanie dostaw maszyn i urządzeń stanowiących wyposażenie inwestycji w zakresie i terminach uzgodnionych i dostosowanych do terminów rozpoczęcia i zakończenia realizacji inwestycji,
d) prowadzenie kontroli zgodności zakresu jakości wykonania i kosztu reali-
zowanych inwestycji z zatwierdzoną dokumentacją techniczną i finansową,
e) Uczestniczenia w odbiorach obiektów realizowanych z budżetu miasta i gminy.
f) odbiór inwestycji,
g) powiadamianie Inspektora Nadzoru Budowlanego o zakończeniu inwestycji,
h) rozliczenia inwestycji,
i) prowadzenia ( sporządzania ) okresowych sprawozdań z realizowanych inwestycji oraz analiz działalności inwestycji.
17) Podejmowania starań usuwających przeszkody w realizacji inwestycji.
18) W ramach realizacji zadań wchodzących w zakres działania wydziału bezwzględne przestrzeganie postępowania określonego w ustawie z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych ( Dz.U. z 2004r. Nr 19 poz. 177 ze zm.)
19) Nadzoru nad prawidłowym oświetleniem miasta i wsi.
20) Przekazywania Wydziałowi Budżetowemu dokumentów utworzenia środka trwałego OT w momencie zakończenia inwestycji zgodnie z terminem określonym w instrukcji obiegu dokumentów.
21) Systematycznego przekazywania aportów rzeczowych do spółek gminnych.
22) Pomocy placówkom oświatowym w przygotowaniu i realizacji remontów bieżących.
23) Wykonywania wymaganych przez właściwe przepisy prac związanych z realizacją remon-
tów bieżących obiektów gminnych.
24) Sprawowania nadzoru merytorycznego nad budową i przebudową sieci i urządzeń komunalnych.
25) Sprawowania nadzoru merytorycznego nad eksploatacją sieci i urządzeń komunalnych do czasu przekazania w formie aportu rzeczowego spółkom gminnym.
26) Współpracy w zakresie remontów urządzeń i sieci wodno–kanalizacyjnych z Bogatyńskimi Wodociągami i Oczyszczalnią S.A .
27) Wykonywania wymaganych przez właściwe przepisy pracy związanych z prawidłową realizacją inwestycji drogowych w mieście i gminie.
28) Koordynowania prac w zakresie robót drogowych z innymi jednostkami realizującymi na terenie miasta i gminy obiekty drogowe.
29) Zapewniania właściwego utrzymania gminnych dróg, ulic, placów i drogowych obiektów inżynierskich .
30) Współdziałania w pracach z instytucjami (Zarządami Dróg, Starostwem Powiatowym , Strażą Miejską i policją) w sprawowaniu nadzoru nad organizacją ruchu drogowego na terenie miasta i gminy Bogatynia.
31) Przygotowanie i rejestr decyzji na lokalizację zjazdu z dróg gminnych.
32) Nadzorowania w zakresie prawidłowego ustawiania i uzupełniania zniszczonego oznako-
wania drogowego na terenie miasta i gminy.
33) Przygotowania decyzji na zajęcie pasa drogowego.
34) Prowadzenia rejestru wydanych decyzji na zajęcie pasa drogowego.